Lifestyle, wat is dat?

Lifestyle betekent dat je meer aandacht hebt voor je leefpatroon die invloed heeft op je gezondheid. Een gezonde Lifestyle typeert zich door bewust te eten, te bewegen, bewust gedrag en gezond gewicht. Het gaat erom dat we terug gaan naar de natuur vanuit zuiverheid, eerlijkheid en bewustzijn. Dus kiezen voor eerlijk voedsel waar geen kleur- en geurstoffen in is verwerkt, kiezen voor een natuurlijke bewegingsvorm zoals yoga en wandelen, meer in de natuur zijn en haar energie ervaren, kiezen voor ontspannende activiteiten zoals massage en sauna en op z’n tijd kritisch de rugzak bekijken en legen. De uitslag na een tijdlang een gezonde lifestyle te hebben gevolgd laat zich raden; meer energie, meer enthousiasme en meer geluksgevoel.

Natuurlijk zijn we allemaal unieke mensen en vinden we verschillende dingen leuk en hebben we ook met verschillende dingen moeite. Zo kan het voor de een minder moeilijk zijn verschillende activiteiten of voedingsproducten te laten of juist te integreren, terwijl het voor de ander een behoorlijke uitdaging is. Een nieuw leefpatroon aanwennen is een aanpassing die niet altijd even gemakkelijk is echter levert vaak wel veel op en ook in korte tijd. Vanwege dit feit komt de stimulans om door te zetten vanzelf. Na een tijdje weet je niet beter dan dat iets bij je dagelijkse routine hoort. Dat is het moment om een volgende stap te zetten totdat je uiteindelijk je gewenste gezonde Lifestyle hebt bereikt. Door vooraf een goede planning te maken en de verschillende stappen rustig uit te werken is de kans op succes het grootst en ook blijvend.

Zo werk je toe naar een gezond eetpatroon, de 80/20 regel is voor de meeste mensen goed te doen. Dat betekent 80% gezonde voeding(niet verzurend) en 20% iets minder gezond. De opgebouwde verzuring ga je te lijf met veel water drinken, ongeveer 1,5 tot 2 liter bronwater, eventueel met een halve theelepel Keltisch zeezout erin voor de mineralen. Daarnaast kan je starten met yoga, een keer per week en mogelijk uitbouwen naar meerdere keren als het lekker gaat. Sporten is ook een optie echter het liefst gecombineerd met yoga om de spieren te stretchen, door sporten worden de spieren korter en zorgt daardoor voor meer stijfheid en verzuring.

Wandelen in de natuur om een frisse neus te halen en even de benen te strekken; het mooiste zou zijn elke dag 30 minuten. Lukt dit niet dan bouw je het op van 1 maal naar 3 maal in de week. Wellicht ontdek je dat je het liefst in de ochtend wandelt of misschien wel na het avondeten. Ontwikkel een vaste routine! Naast de voeding en beweging is ontspanning zeer belangrijk, dit kan je doen door te mediteren of is een maandelijkse massage of saunabezoek meer iets voor jou.

Tips & trics

Bovenstaand is een omschrijving over wat je zou kunnen doen om een gezonde Lifestyle te omarmen. Dit gaat altijd in diverse stappen zodat jij en je lichaam eraan kunnen wennen. Het heeft ook echt tijd nodig om een goede structuur neer te zetten. Tijd voor jezelf nemen betekent dat je jezelf serieus neemt en echt wilt veranderen. Dat is nodig om succes te bereiken. Tijdens het hele proces geef ik je veel tips, vertel ik je uit eigen ervaringen, breng handige tools in, deel heerlijke recepten en nog veel meer.

Wat mij betreft kunnen we aan de slag, hoe denk jij er over?

Na een belletje weet je meer!

E-mail verzonden